onsdag 27. februar 2013

Hjemmelagde pitabrød


Jeg fant denne oppskriften på pitabrød på www.tine.no. Jeg har aldri prøvd meg på pitabrød før, så det var spennende å se om de blåste seg opp. Heldigvis gjorde de det, og de smakte nydelig :)

Pitabrød
 
400 g hvetemel
25 g gjær
3 dl melk
1 ts salt
1 ss smør
 
Smelt smøret og tilsett melken. La blandingen bli fingervarm, og rør ut gjæren i den lunkne væsken. Bland godt sammen med de andre ingrediensene, og elt deigen godt. Dekk med plast eller et håndkle og la deigen hvilei 10 minutter.
 
 
Del deigen i 8 like store emner og kjevle ut til de er ca 15 cm i diameter. Legg pitabrødene på et stekebrett kledd med bakepapir og stek på 275 grader i 7-8 minutter.
Min ovn går bare til 250 grader, men det gikk helt fint :)
 
 
POFF! Og så ble det plutselig pitabrød :)
 
 
Jeg hadde litt grovt mel i deigen min. Det er sikkert godt med litt urter i også.
 
 
Fyll pitabrødene med det du måtte ønske. Jeg garanterer at de er utrolig mye bedre enn de du finner i frysedisken på butikken ;)
 
Ønsker dere en finfin onsdag!
 
Silje
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Har blitt sittende å bla gjennom hele bloggen din. Mange fristelser der. Kjempefin blogg.

    SvarSlett
  2. Tusen takk. Så hyggelig å høre :)

    SvarSlett