torsdag 13. desember 2012

Cakepops


I dag har jeg laget mine første cakepops. Selv om det er ganske enkelt, så er det tidkrevende, så det å lage cakepops for moro skyld, gjør jeg nok ikke igjen :)
 
Man tar bare en kake, jeg har brukt sjokoladekake. Så smuldrer man kaken opp, og blander den med vaniljekrem, sjokoladekrem, eller smelta sjokolade som jeg har gjort. Jeg brukte Hershey's Premier White chips, og blandet den med frø fra en halv vaniljestang.
 
 
 
Når man har fått en deig som er grei å forme, så lager man små kulersom man legger på et brett dekket på med bakepapir. Dypp pinner i smelta sjokolade, og sett dem ned  i kulene. La de stå i frysa i en times tid før du dypper dem i sjokolade, drysser strøssel på og la dem tørke.
 
 
Koselig til juleselskap, bursdager, eller som en liten gave til noen du er glad i.
 
 
Håper dere nyter førjulstida :)
 
Silje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar