torsdag 27. desember 2012

Müslibarer

 
 
I dag da jeg var ute og handla, kjøpte jeg meg en müslibar. De smaker jo helt greit, men jeg tenkte at dette må jo smake bedre, og ikke minst være litt billigere, hvis man lager det selv! Så jeg fant en oppskrift på nettet, justerte den litt, og laget noen müslibarer :)
 
Müslibarer
ca 6 stk
 
1 egg
7 g brunt sukker
14 g hvetemel
63 g havregryn
10 g hakkede rosiner
10 g hakkede mandler
10 g hakkede valnøtter
21 g sjokolade 70%, hakket
5 g Cheerios, nøkkelhullmerket (ha i til slutt)
 
 
Bland alle ingrediensene godt sammen i en bolle, og ha så i cheerios. Knus dem gjerne litt før du har dem i. Bland godt inn, og lag små barer av deigen på et stekebrett dekket med bakepapir.
Stekes på 150 grader i 15 min
 
 
 
Man kan også ha i litt mindre nøtter og havregryn, og heller ha i mer cheerios. Rosinene kan man også bytte ut med for eksempel tørket aprikos, blåbær eller tranebær. Man kan jo også bruke ferdig müsliblanding med tørket frukt hvis man ønsker det.
 
 
Fint å ha i veska når man vet at det er en stund til man får spist, før trening, på tur eller hvis man for eksempel har barn som blir litt vanskelig å ha med å gjøre når blodsukkeret blir for lavt :)
 
Ønsker dere alle en fin kveld!
 
Silje

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar