onsdag 21. november 2012

Små gleder på en onsdag

En liten onsdagsdessert er alltid deilig :)
 

I dag laget jeg noen små smuldrepaier med eple.
 Jeg smurte små ildfaste former og fylte dem med epler i biter. Smuldredeigen laget jeg av smør, mel, havregryn, og litt sukker, og smuldret over eplene. Jeg lot det stå i stekovnen i ca 10 minutter på 200 grader. Vispet krem med litt vaniljesukker, og hadde en skje med krem oppå paien før servering. Legg gjerne kremen oppå når paien er varm, så smelter den ned i eplene.
 
 
 
Nam nam!
 
 
Jeg byttet en spilledåse til den yngste dattera mi i dag, og endte opp med denne fantastisk søte ugla som jeg skal henge på vogna. Og så matcher den vognposen også, veldig fornøyd med det :)
 
 
Og som prikken over i'en på en fin dag, så fikk jeg Bo Bedres store julebok i posten i dag. Kjempemye fint, og veldig inspirerende. Gleder meg til å kikke i den!
 
Ha en flott kveld alle sammen :)
 
Silje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar