søndag 14. oktober 2012

Banankake

Vi hadde plutselig så mange bananer hjemme, så jeg tenkte jeg måtte bli kvitt noen av dem før de ble brune. Fant en fin og enkel oppskrift på banankake på www.tine.no
 
 
Jeg smurte og strødde en springform, drysset brunt sukker oppi og la skivede bananer over.
 
 
Litt hakkede hasselnøtter over bananene og 1 spiseskje sitronsaft tilslutt.
Så pisket jeg sammen 1,5 dl sukker og tre egg til det ble lett og luftig. Blandet i 1 ts bakepulver og 2 dl hvetemel.
Jeg tilsatte 150 g smør som var smeltet og avkjølt, og rørte det godt inn.
 
 
Helte hele røren forsiktig over bananene, og stekte på 200 grader i ca 35 min.
 

 
Litt melis på toppen og vaniljekesam ved siden av, en fin søndagsdessert :)
 
God søndag alle sammen!
 
Silje
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar