søndag 7. oktober 2012

Ut på tur

 
Jeg elsker søndagsturer! Selv om vi altfor sjelden benytter søndagen til å dra ut på tur, så er det noe av det beste som finnes. Høsten føler jeg er høysesong for søndagsturer, så da er det bare å pakke sekken og komme seg ut.


 
I dag dro vi ned til elva her på Rykene. Kjempedeilig å sitte der i solsteiken og høre elva som bruser der den renner forbi.

 
Jeg kan klare meg uten bål, men for mannen min blir det ikke noe tur uten bål. I dag skulle vi prøve det nye vaffeljernet også, så kunne vi ikke klare oss uten bål! Og så er det jo veldig koselig da, selv om det er godt og varmt.
 
 
Jeg hadde laget en vaffelrøre av det jeg fant i skapene hjemme, så da ble disse ingrediensene:
  • Hvetemel
  • Havregryn
  • Bakepulver
  • Melk
  • Egg
  • Smelta smør
  • Litt sukker
  • Vaniljestang
 

Og vaffeljernet fungerte utmerket! Det ble kjempegode vafler. Men så smaker jo det meste veldig godt når man er ute :)
 
 
Litt vaniljekesam på lunka vafler, en perfekt søndagslunsj ute i naturen. Dette skal vi virkelig gjøre igjen!

 
 Håper dere har hatt en fin søndag, uansett om dere har tilbragt den ute i sola eller hjemme på sofaen, det er også deilig selv om det er et strålende høstvær ute ;)
 
Silje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar