tirsdag 30. oktober 2012

Deilig helgemiddag- på en tirsdag



Jeg syntes det var på tide at disse syke menneskene rundt meg fikk litt ordentlig mat i seg. Så i dag laget jeg koteletter med grønnsaker stekt i ovnen. Å lage mat i en form i stekovnen er så greit. Bare å sette inn formen, så lager maten seg selv!
 
 
Jeg tok nakkekotteletter, krydret dem med salt og pepper, og helte litt olje over. Jeg skrelte 3 store poteter, 2 gulrøtter og en halv løk, og delte alt i båter. Smurte en ildfast form med litt olje, og la grønnsakene oppå, krydret med salt og pepper, og la kotelettene på toppen. Tok på litt ekstra olje, og satt det inn i ovnen på 200 grader og stekte det i ca 1 time. Jeg snudde kotelettene da halve tida var gått.
Det smakte himmelsk! Smaker ekstra godt med god mat midt i uka :)
 
 
Ha en fin kveld!
 
Silje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar